Jetski met motorpech bij Wamel, bestuurder valt in het water

Advertentie
WAMEL – Op zaterdagmiddag is een man in de problemen gekomen op een jetski op de Waal, bij Wamel. Door een storing viel de jetski stil, en de bestuurder viel in het water. Door de sterke stroming kon hij de kant niet bereiken.
Rond 16:55 uur werden de hulpdiensten gebeld. De brandweer kwam met onder andere een onderwaterdrone. Bij aankomst lag de man in het water omdat zijn jetski was uitgevallen. De stroming op de Waal maakte het moeilijk voor hem om zelf naar de kant te zwemmen.
De redding kwam van de veerpont tussen Tiel en Wamel, die toevallig langsvoer. Brandweermensen konden de man veilig uit het water halen vanaf de pont. Aan de wal is hij gecontroleerd. Omdat hij alleen op de jetski zat, werd de inzet stopgezet. Later heeft de brandweer de jetski verderop uit het water gehaald en geborgen.
Advertentie
U kunt ons ook volgen via Whatsapp! https://whatsapp.112nederland.nl
Advertentie