Kuilgassen ontstaan na inkuilen van gras in Oijen

Advertentie
OIJEN – Woensdagmorgen is de brandweer naar een boerderij aan de Bernhardweg in Oijen gegaan. Dit gebeurde omdat er gevaarlijke kuilgassen vrijkwamen bij het ingekuilde gras.
Rond 09:12 uur kreeg de brandweer van Megen een oproep. Ook de Adviseur Gevaarlijke Stoffen, de Officier van Dienst Brandweer en de brandweer van Oss kwamen erbij. De boer had het gras de dag ervoor ingekuild. Tijdens dit proces kunnen kuilgassen ontstaan die schadelijk zijn voor mensen en dieren.
Door de kuilgassen maakte de brandweer metingen en de hulpverleners droegen speciale beschermende pakken. Om alles onder controle te houden, gebruikten ze onder andere een waterstraal en brachten ze extra water aan. De brandweer meldde dat er geen direct gevaar is voor de omgeving, omdat er geen woningen of dieren in de buurt zijn.
Advertentie
De brandweer blijft de situatie in de gaten houden totdat de hoeveelheid kuilgassen weer veilig is.
U kunt ons ook volgen via Whatsapp! link
Advertentie