Inspectiedienst haalt 16 dieren uit verwaarloosd huis in Elburg

Advertentie
ELBURG – Op woensdag 10 juni hebben de Landelijke Inspectiedienst Dierenwelzijn (LID) en de politie een huis in de gemeente Elburg geïnspecteerd. Er was een melding binnengekomen over mogelijke verwaarlozing van dieren. In het huis werden verschillende dieren gevonden die in slechte omstandigheden leefden.
Volgens de inspectiedienst was het huis vol met rommel, zoals lege whiskyflessen, verpakkingen van dierenvoeding, conservenblikken en sigarettenpeuken. De actie volgde na een melding via het nummer 144. Inspecteurs vonden in de woning twee honden, drie katten en elf vogels. De dieren zaten tussen de rommel en in heel vervuilde omstandigheden.
In overleg met het Openbaar Ministerie zijn de dieren meegenomen en naar een geheime opvanglocatie gebracht. Daar krijgen ze zorg en worden ze verder onderzocht. Eén van de katten wist te ontsnappen tijdens de inval. Men probeert het dier alsnog te vangen en naar de opvang te brengen.
Advertentie
De eigenaresse van de dieren krijgt een proces-verbaal. De officier van justitie zal later beslissen over de verdere afhandeling van de zaak. Door nieuwe wetten tegen dierenmishandeling en -verwaarlozing kunnen strengere straffen en een houdverbod worden opgelegd.
Bekijk de beelden van de inval:
[Video link]
U kunt ons ook volgen via Whatsapp! https://whatsapp.112nederland.nl
Advertentie
Advertentie