Brandweer ingeschakeld na brand in ziekenhuis Groningen

Advertentie
GRONINGEN – Dinsdagmiddag is een afdeling van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) leeggemaakt omdat er brand was in een verdeelkast. De rook kwam via technische ruimtes naar verschillende verdiepingen van het ziekenhuis.
De melding van de brand kwam rond 12:35 uur binnen. De brandweer kwam met veel voertuigen ter plekke. Vanwege de situatie werd het incident als grote brand behandeld en werd GRIP 1 ingeschakeld. Patiënten van de getroffen afdeling zijn voor hun veiligheid naar andere delen van het ziekenhuis verhuisd.
De brandweer had de brand snel onder controle. Daarna is het gebouw nagekeken en zijn er ventilatoren gebruikt om de rook uit het ziekenhuis te krijgen. Tijdens deze actie was de weg tussen de Oostersingel en de Petrus Campersingel tijdelijk gesloten voor verkeer.
Advertentie
Tot nu toe zijn er geen gewonden bekend. De oorzaak van de brand in de verdeelkast wordt nog onderzocht.
U kunt ons ook volgen via Whatsapp! whatsapp.112nederland.nl
Advertentie