Woningbrand in Waalwijk veroorzaakt door blikseminslag

Advertentie
Waalwijk – In de ochtend van zondag rond 03:10 uur is een huis aan de Sint-Antoniusstraat in Waalwijk ernstig beschadigd. Dit gebeurde doordat de bliksem tijdens een onweersbui in het dak insloeg.
De huiseigenaar hoorde een harde knal en zag kort daarna vlammen uit de meterkast komen. Toen hij boven ging kijken, ontdekte hij een gat in het dak en brand op de bovenverdieping. Samen met zijn vrouw verliet hij meteen het huis en belde 112.
De brandweer zag dat het een grote brand was en stuurde verschillende voertuigen om het vuur te blussen. Ondanks hun inspanningen raakte het huis zwaar beschadigd en is het nu onbewoonbaar. Ook de buren moesten uit voorzorg hun woningen verlaten.
Advertentie
Stichting Salvage helpt de bewoners met het regelen van de schade. De brand is ontstaan door de bliksem tijdens het slechte weer.
U kunt ons nu ook volgen via Whatsapp! https://whatsapp.112nederland.nl
Advertentie